درصد زیادی از مردم – به ویژه جوانان – دیوانه استفاده از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی هستند. یکی از این موارد اینستاگرام است که به ارتباط افراد به خصوص از طریق استفاده از تصاویر کمک می کند.
پس در این مقاله از مجله هشت پیک همراه ما باشید تا شما را با 5 نکته و ترفند مهم آنالیز اینستاگرام آشنا کنم . به 8pic خوش آمدی جوان !
اینستاگرام علاوه بر استفاده برای لذت، حضور تجاری بسیار خوبی نیز پیدا کرده است، زیرا نهادها و فروشندگان به این پلتفرم برای عملکرد بهینه محصول متوسل شده اند.
برای داشتن یک استراتژی بازاریابی موثر در اینستاگرام، باید از تجزیه و تحلیل اینستاگرام آگاهی قبلی داشته باشید. تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما دانش اساسی در مورد نحوه عملکرد محتوای شما، مخاطبان هدف شما و تعامل آنها می دهد.
به منظور تجزیه و تحلیل موفقیت آمیز محتوای اینستاگرام خود، در زیر چند نکته رایگان برای تجزیه و تحلیل اینستاگرام ذکر شده است که می تواند به جستجوی شما برای جذب مخاطب و فروش بهتر کمک کند.
1. محتوایی را که به بهترین وجه برای مخاطبان شما جذاب است را شناسایی کنید
یک چالش بزرگ در استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی، درک محتوایی است که برای مخاطبان هدف شما مفید و جذاب است.
این بیشتر در مورد مارک های تجارت الکترونیکی رخ می دهد. این یک واقعیت شناخته شده است که اجرای کمپین های بازاریابی مصرف کننده به طور موثر می تواند بسیار دشوار باشد، از این رو نیاز به داشتن یک شاخص قوی و قوی از نوع محتوای مورد نیاز برای دستیابی به هدف تعیین شده خود دارید.
اگرچه خسته کننده و زمان بر است، یک روش خوب برای دستیابی به این امر از طریق اجرای نرخ تعامل است. در اینجا، پست های خود را با در نظر گرفتن تعداد لایک ها، نظرات و اشتراک گذاری های پست های دریافت شده در طول زمان مقایسه می کنید تا از عملکرد کلی آنها مطلع شوید. این به شما کمک می کند تا دانش روشنی از آنچه مخاطبان یا دنبال کنندگان شما دوست دارند و بهترین روش برای بهینه سازی آن برای دستیابی به فروش یا بهره وری بیشتر به شما بدهد.
اگر در سال جاری به دنبال افزایش تعامل خود هستید، باید به طور مداوم بر عملکرد محتوای خود نظارت کنید، از جمله پست هایی که نرخ تعامل پایینی دارند.
2. تجزیه و تحلیل استوری های اینستاگرام خود را نظارت کنید
استوری های اینستاگرام شما باید جذاب باشد و بتواند برای مدتی توجه مخاطبان را به خود جلب کند. باید بتواند آنها را در هیبت و انتظار رها کند و در عین حال به عنوان منبع الهام برای آنها عمل کند. برای انجام این کار، باید تجزیه و تحلیل استوریهای اینستاگرام خود را دنبال کنید، بهویژه معیارهای ناوبری مانند رو به جلو، عقب و خروج، که به شما کمک میکند تا درک کنید که مخاطبان چگونه تعامل دارند و در استوریهای اینستاگرام خود کلید میزنند. این به نوبه خود ایجاد و ارسال استوری های اینستاگرام شما را آسان تر می کند.
برای رسیدن به این هدف، به استوری لایو اینستاگرام خود بروید تا به آرشیو استوری های اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید. برای مشاهده تجزیه و تحلیل، انگشت خود را به سمت بالا بکشید. یک نماد چشمی در آنجا وجود دارد که تعداد بازدیدهای دریافت شده را نشان می دهد و یک نماد نمودار میله ای که شرح مفصلی از اقدامات انجام شده توسط بینندگان در هنگام مشاهده داستان شما را نشان می دهد.
نرخ تپ خروج ثابت نشان میدهد که استوریهای اینستاگرام شما جذاب نیستند، در حالی که یک کلیک رو به جلو نشان میدهد که مخاطبان شما واقعاً درگیر هستند و میخواهند پستهای بیشتری ببینند.
ایده آل است که همیشه تجزیه و تحلیل استوری های اینستاگرام خود را زیر نظر داشته باشید تا به شما کمک کند بر روی تم محتوایی که برای مخاطبان شما کار می کند تمرکز کنید.
3. بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را مشخص کنید
دانستن اینکه چه چیزی باید پست کنید یک چیز است و اینکه بدانید چه زمانی باید پست ها را بنویسید.
برای عملکرد بهینه، باید بدانید چه زمانی فالوورهای شما بیشتر در اینستاگرام فعال هستند. این به حضور بیشتر شما کمک می کند، در حالی که به دنبال کنندگان شما اجازه می دهد در صورت مناسب مشاهده و تعامل داشته باشند.
حتماً از خود میپرسید: «چطور میتوانم بدانم فالوورهای من آنلاین هستند؟» خوب حدس بزن چی؟ با استفاده از بینش اینستاگرام موجود در نمایه شما، می توان فهمید چه زمانی آنلاین هستند.
برای رسیدن به این هدف، روی نماد نمودار میله ای در سمت راست بالای نمایه خود کلیک کنید. این به شما امکان میدهد به Insights اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید، سپس به تب Audience بروید، جایی که زمانهایی از روز را که مخاطبان شما در اینستاگرام بیشتر فعال هستند را پیدا کنید. این به شما کمک میکند تا زمانی که مخاطبان آنلاین و جذاب هستند، پستهایتان را ایجاد کنید و به خوبی برنامهریزی کنید.
4. نرخ کلیک خود را دنبال کنید تا ترافیک بیشتری دریافت کنید
یک عامل بازدارنده بزرگ برای مشاغلی که به دنبال بهبود ترافیک وب سایت خود هستند، محدودیت هایی است که اینستاگرام در مورد مکان و روشی که می توانید از پیوندها برای هدایت ترافیک به یک سایت خارجی استفاده کنید، ایجاد می کند.
اگر میخواهید مردم را به بازدید از وبسایت کسبوکارتان ترغیب کنید، باید روی نرخ کلیک ناشی از ویژگی «کشیدن به بالا» استوریهای اینستاگرام و پیوند موجود در بیو تمرکز کنید.
برای ردیابی تجزیه و تحلیل استوری های اینستاگرام خود، انگشت خود را از یک استوری زنده یا کتابخانه داستان های آرشیو شده به بالا بکشید. به “تعامل ها” بروید، معیارهای کلیک روی پیوند را مشاهده خواهید کرد. برای به دست آوردن رکوردی از تمام بازدیدها، کلیکها و کشیدن انگشت روی یک استوری، توصیه میشود این معیار را پس از پایان عمر 24 ساعته داستان ثبت کنید.
همچنین دید واضحی از افرادی که از صفحه اینستاگرام شما بازدید کردهاند و تعداد افرادی که واقعاً روی پیوند کلیک کردهاند را به شما میدهد.
همچنین، برای ایجاد یک رابطه عالی با فالوورهای خود و وادار کردن آنها به کلیک بر روی پیوندهای شما یا کشیدن انگشت به بالا در دفعات بعد، باید به طور مداوم مطمئن شوید که تجربه پس از کلیک شما هیجان انگیز، دقیق است و به نفع بینندگان شما خواهد بود.
اگر مدام کاهش نرخ کلیک خود را در استوری های اینستاگرام مشاهده می کنید، باید سبک طراحی استوری های خود را بهبود ببخشید تا به بینندگان خود دلیلی برای پیروی از دستورالعمل های کشیدن به بالا داشته باشید. همچنین میتوانید استیکرهای GIF ‘swipe-up' اینستاگرام را اضافه کنید تا توجه آنها را بیشتر به آن جلب کنید، اما باید مراقب باشید که مبادا آن را به عنوان یک فروش سختگیرانه نشان دهید.
برای بازخورد بهتر و بهینهسازی محتوا، میتوانید یک پیشنمایش ارائه دهید، انتظارات واضحی را تنظیم کنید، یا با راهحلی که در پیوند «کشیدن به بالا» به اشتراک گذاشته شده است، سؤال بپرسید.
5. محتوای IGTV قوی تری ایجاد کنید
زاویه دیگری که توسط برندها و مشاغل مورد غفلت قرار گرفته است، استفاده از IGTV است. ثابت شده است که اینفلوئنسرها در اینستاگرام موفق هستند، زیرا آنها از پلتفرم IGTV برای اشتراک گذاری فعالیت های روزانه خود استفاده می کنند.
اکنون، نه تنها بینش اینستاگرام در IGTV دادههای تحلیلی منحصربهفردی مانند تعداد افرادی که ویدیوی شما را تا انتها مشاهده کردهاند، ارائه میکند، بلکه نشان میدهد که چه زمانی از ویدیوی شما خارج شدهاند.
برای استفاده کامل و کامل کردن معیارهای IGTV خود، روی هر یک از ویدیوهای زنده IGTV خود کلیک کنید. نمادی با سه نقطه در پایین صفحه نمایش خود خواهید دید. با کلیک بر روی این گزینه، لیستی از گزینه ها ظاهر می شود، “مشاهده بینش” را انتخاب کنید. این تعداد بینندگان، لایکها، نظرات پستهای IGTV و میانگین درصد تماشای شما را به شما نشان میدهد. این امر تسلط شما بر ترجیحات مخاطبان یا بینندگان را بیشتر مهار می کند.
نتیجه
صرف نظر از اهداف و اهداف خود برای استفاده از پلتفرم اینستاگرام، می توانید محتوا و استراتژی بازاریابی خود را با یادگیری موثر هنر ردیابی تحلیل های خود بهبود بخشید.
در پایان، قبل از ارسال پست بعدی اینستاگرام خود، سعی کنید پست های خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید و ممکن است در راه به دست آوردن فالوورهای فعال بیشتر و فروش عالی باشید.
آخرین دیدگاهها